1 Podporuje impulzívne zakúpenie propagovaného produktu
Správne umiestnenie a načasovanie POP reklamy v predajni, často vedie k impulzívnemu rozhodnutiu zákazníka, zakúpiť promovaný produkt.
2 Neobťažujú zákazníkov
POP reklama nie je agresívnou formou marketingu, ktorá by pôsobila rušivo v súkromnom priestore zákazníka. Je umiestnená tam, kde zákazník reklamu očakáva a je na ňu zvyknutý.
3 Pomáhajú zákazníkom orientovať sa v predajni
POP reklamné produkty pomáhajú rozdeľovať predajňu na určené segmenty a tým uľahčujú zákazníkovi nájsť žiadanú kategóriu produktov.
4 Zvyšujú atraktivitu predajne
Efektívne a efektne rozmiestnené POP produkty dokážu značne zatraktívniť predajnú plochu a dotvoriť koncept predajne.
5 Logicky nadväzuje na reklamné kampane a uľahčuje nájsť a zakúpiť daný produkt
Dnes, už priam neoddeliteľná súčasť všetkých mediálnych kampaní, kde po zaujatí zákazníka pomocou mass médií, pomáha naviesť zákazníka na cieľový produkt a jeho končené zakúpenie.